Social Icons

joi, 7 ianuarie 2010

"Multumesc"


Intorcandu-ma azi acasa, am mai cascat gura. Am mai platit o rata, am mai intrat in diverse magazine in cautarea unui cadou. Si am constatat cu stupoare ca lumea nu prea mai stie sa raspunda la "Multumesc!" Sa nu mai spun ca multi nu stiu sa multumeasca. Sau cel putin nu vor sa o faca. Oare costa bani? Oare de asta nu-mi ajung mie banii uneori? Ca multumesc prea mult??
Si cate minumi poate face acest simplu si de bun simt "Multumesc!"
Cu un simplu "Multumesc!" si o privire calda mi-am facut multe cunostinte: la banci, la piata, la magazinul din colt, prieteni, amici, colegi in hanul de cladire in care imi desfasor munca.
Ce m-a determinat sa scriu acest articol? Pai sa va spun: la banca, asa cum am zis, am o relatie foarte buna cu doamnele de acolo. Sunt clienta fidea. Ne-am urat La Multi Ani, An Nou mai bun, ca nu ne vazusem anul asta. Eu una mai am nevoie de ele pana termin ratele. Ies si in drumul meu spre casa intru in diverse magazine. Lumea destul de amabila, politicoasa, nu chiar toata, dar macar stiu sa mimeze bine. Insa am intrat intr-un magazin de portelanuri. Caut un cadou mai deosebit. Si il rog pe domnul de acolo sa imi arate cateva modele de pahare mai deosebite. Amabil imi arata ce vreau eu, ce imi recomanda si el. Ii explic ca trebuie sa aduc si una bucata consort cu mine, caci nu pot cumpara asa de una singura, DAR ii multumesc pentru amabilitate. Si pauza!.Am crezut ca fiind nemancata nu m-o fi auzit. Mai casc ochii in raft si spun o idee mai tare "Multumesc!" Si iar nimic. Zau de nu am iesit indignata din magazin. Cum poti fi amabil cu clientul, dar sa nu raspunzi atunci cand iti multumeste pentru amabilitate? Nu vreau sa despic firul in patru, am renuntat de mult sa mai fac asta, am zau va zic ca am ramas cu un gust amar.
Eu stiu ca grijile si necazurile apasa cu o deosebita greutate pe umerii nostri si uneori nu auzim si nu vedem multe, dar totusi...in fine. Asta tine si de bunul simt. Cum de altfel tine si "Buna ziua" Eu si cand vin acasa si nu e nimeni spun "Buna ziua!". Vorbesc cu florile, intreb lucrurile din casa cum le-a fost ziua. Stiu ca sufar de dili-bau, asta sunt eu si cu asta defilez. Si cui nu-i place sa nu se uite la mine si sa nu ma admire. Nah!!!

0 comentarii: