Social Icons

marți, 30 martie 2010

Problema cu dilema

Se pare ca ziua de azi are o dilema. Sau nu, eu am o dilema. E mai corect asa.
Dupa cum bine stiti eu sunt o mare cucinareasa :))) cea mai mare as putea spune, as putea chiar sa ma intitulez "detinatoarea secretelor absolute din bucatarie". Ce numai Omizile si Zambilele sa fie detinatoare de ceva? Eu nu am voie? Sau nu mai incap de ele. Dar sa revin la dilema mea. 
Intre doua ture de haine la spalat am fost sa rezolv ceva treburi si am trecut prin piata la tarani sa cumpar: ceapa, telina, patrunjel si pastarnac. Toate bune si frumoase. Ajung acasa si sa le despart sa le pun la locurile lor. Ceapa e ceapa, talina e telina, acum care e patrunjel si care pastarnac?   In veci cred ca nu o sa stiu care si cum sunt. Stau, ma sucesc, ma invart ca o curca biata prin bucatarie si nu ma dumiream care si cum e. Ma uit in frigider, aveam de amandoua, dar tot asa....care si cum e Dumnezeu si Sfantul Duh sa stie. Si cum e bine sa ai un telefon la indemana si o mama de nadejde, o sun. 
Eu:"Ma`, care e patrunjelu si care e pastarnacu?"
Mama:"  Cum mama nici acum nu stii care e?"
Eu:"Ma` din pacate nu. Stiu, sa-mi fie rusine, dar uite ca nu stiu"
Mama:"Pai miroase-le si le deosebesti"
Eu execut si le miros:"Ma`,  miros la fel a radacinoase scoase din pamant"  
Mama:"Vero, nu are cum. Cum, nu stii cum miroase patrunjelul? "
Eu, plina de furie ca nici macar atata lucru nu mai stiu si de rusine, de acum:"Ma` cred ca da, dar acum nu imi amintesc"
Mama:"Vero, uita-te la ele si ai sa vezi ca unele sunt mai galbene, altele mai albe"
de fapt mama mi-a spus care si cum, dar eu cu furia in ochi si in creier am uitat.
Eu:"Ma`, ai dreptate. Le sortez dupa culoare. Cred ca o sa ma descurc, daca nu te mai sun"
Si incep sortarea dupa culoare. Dupa cateva secunde, deja le vedeam la aceeasi culoare.   Nu se poate asa. Incerc sa ma concentrez. Si reusesc intr-un final sa le despart
 Le cantaresc si stupoare...fiecare are cate 1 kg cat cumparasem eu. Le pun repede in pungi si ma uit la ele CARE E DOM`LE PATRUNJELUL SI CARE E PASTARNACUL?
Va rog sa ma luminati si pe mine. Puteti sa va tavaliti pe jos de ras, sa ma aratati cu degetul pe strada, dar uite ca asta chiar nu stiu. 
Si daca o sa ma intrebati cum puneam la ciorbe si alte mancaruri? Simplu, la nimereala. E foarte posibil uneori sa fi pus de acelasi fel si eu cu mandria pe chip sa fi crezut ca am pus bine. Nu e exclus.
Deci care si cum sunt?
Promit, data viitoare cand mai cumpar, rog sa mi le puna separat si sa scrie care si cum e.

5 comentarii:

Anonim spunea...

Veronicule... :D :D :D...patrunjelul are alt miros decat pastarnacul...in plus , acolo unde incep frunzele este diferenta , daca te uiti cu atentie , rotundul de acolo e diferit de la unul la altul.Radacina de patrinjel este mai tare si putin mai lemnoasa decat pastarnacul.Miezul patrunjelului e mai comact si mai tare decat al pastarnacului , al pastarnacului semanand foarte bine cu miezul morcovului. Invelisul exterior al pastarnacului se poate lua fasii verticale de pe miez , pe cand al patrinjelului se ia circular nu vertical.La curatare , chit ca ti se pare ca se curata la fel , nu e chiar asa....pastarnacul se curata ca morcovul , pe cand patrunjelul face bucatele mici de coaja la curatare...nu stiu cum sa explic.Pastarnacul e mai butuconos la forma decat patrinjelul , iar patrinjelul are p o forma foarte rotunda si ascutita fata de pastarnacul ce poate fi si turtit.
In poza a doua - de jos in sus , din postarea ta , din cate vad eu , sunt amestecati , dar predomina patrunjelul.In poza a treia de jos in susul postarii , predomina pastarnacul...
Te pup si succesuri!

Unknown spunea...

Ana cata rabdare pe tine sa luminezi o minte complet blonda. I-am rasturnat iar pe masa si i-am sortat dupa varful de unde cresc frunzele. Dar dilema mea a continuat: aveam radacini fara varf? Hmmm si m-am ghidat dupa forme.
Si crede-ma, pt mine miros absolut la fel. Nu exista diferenta. Nasul meu e in concediu acum.
Oricum multumesc din inama de explicatii.

Maria spunea...

Ce sa mai cauti diferenta la frunze si altele> cea mai sigura metoda e cu mirositul; eu zgarai putin suprafata radacinoasei si daca miroase puternic a patrunjel, stiu despre ce e vorba.

Anonim spunea...

Esti grozava...:))))...io-te d-aia te iubesc eu... :)))

Unknown spunea...

Maria zau mie imi miros toate/toti la fel. Nu exista diferenta.
Ana ma faci sa rosesc.
O sa-l rog pe Max maine sa mi-ii desparta corect, dar parca vad ca mai tare o sa mi-ii incurce. Mai bine ii las asa cum sunt. Daca nu am murit pana acum, sigur nu o sa mor nici de acum in colo daca o sa mananc in loc de pastarnac pintrijel si invers :))))