Social Icons

luni, 28 decembrie 2009

Saratele

Daca tot m-am decis sa fiu eu mama gospodinelor de Craciun   si sa-mi fac dulciurile, am executat scurt si rapid si trei feluri de saratele: cu mac, cu susan si cu chimen.
Am avut nevoie de:
  • 500 gr de branza sarata. Nu prea sarata de sa-ti sara palaria din cap  
  • 500 gr de margarina
  • aproximativ 1 kg de faina
  • susan
  • chimen
  • mac
  • galbenusul la doua oua pentru uns.
Initial reteta era cu din fiecare cate 500 de grame. Dar doar cu 500 de grame de faina imi iesise o chestie ce numai cu o coca pentru saratele nu semana. Era ceva extrem de lipicios, care nu putea fi intins sub nici o forma. Am framantat din branza, faina si margarina un aluat suficient de moale. L-am lasat la rece pret de o ora, timp in care am trebaluit cu mancarurile.

Dupa ce s-a racorit aluatul bine am intins cate o foaie de grosime potrivita, nici foarte groase, nici foarte subtiri de sa te vezi prin ele. Am uns cu ou, iar apoi am presarat mac, susan sau chimen. Am taiat cu rotita de saratele.
 
 
In tavi am pus hartie de copt sa nu se prinda. Si e mult mai comod sa le ungi cu unt si sa le tapetezi extrem de bine cu faina. Nu prea imi iese tapetatul asta, asa ca decat sa risc, mai bine alegem varianta cea mai usoara
Le-am copt la foc potrivit, pana devin aurii.
Le-am servit cu bere sau vin fiert.


 

POFTA BUNA!!!

0 comentarii: