Social Icons

marți, 1 decembrie 2009

Snobism

Mi-am permis sa iau o pauza azi si sa merg sa vad parada. Ceva de acolo de afara ma chema sa merg la parada. O fi fost sentimentul national? O fi fost sangele roman ce-mi curge prin vine? Nu stiu ce a fost, dar talpile imi ardeau de dorinta de a merge. Si dintr-un telefon aflu ca si sotul meu e la parada. Deodata inima mi-a pulsat mai tare, ca o traire mai intensa, un sentiment de bucurie mai profund. Asa ca impreuna cu cel ce-l iubesc am urmarit parada.
Si ce am vazut la parada? Extrem, dar extrem de mult snobism. Mai marii neluminati ai acestei urbe, unu mai roscovan la fata decat altul, unul cu un costum mai stralucitor decat celalalt, priviri taioase, zambete fortate, coroane una mai impopotonata decat cealalta. Parca isi transmiteau din priviri:
"A mea e mai mare si mai frumoasa ca a ta."
"A mea nu vezi ce panglica tricolora mare are? Eu nu m-am garcit ca voi"
"Dar pe a noastra nu o vede nimeni, ce trandafiri rosii are!"
"Dar crizantemele noastre gablene nu va plac???"
"Dar noi, pe noi pedelei nu ne vede nimeni? Avem esarfe la gat. Si ochelari la ochi"
Am simtit duelul privirilor si al zambetelor fortate. Plutea in aer. Si nu doar eu l-am simtit. Si oamenii din jurul meu. Comentariile lor mi-au confirmat asta.
Cei care conduc acest judet parca erau niste curcani umflati in pene. Unul mai infoiat decat celalalt. Unul mai zburlit decat altu, dar la toti li se citea in privire, pe chip, in gesturi setea de inavutire, setea de putere absoluta, setea de a detine fraiele supreme. Toti, unul mai snob decat celalalt. Si in tot arealul acesta de snobi, la depunerea de coroane erau si cativa elevi de la un liceu. Acolo am vazut o participare sincera, am simtit ca au venit la parada din purul sentiment national si nu impinsi de diferite interese meschine. Si vreau sa ii felicit.
Pacat ca nu am facut si poze sa va arat, dar sigur media a surprins cadre relevante.
Pacat ca entuziasmul pentru parada mi-a fost curmat de acest teatru gratuit al snobilor.
Va spun sincer ca m-au trecut fiorii cand fanfara militara a intonat imnul national. Si l-am cantat in gand. Si am fost emotionata de marsul fanfarei militare.
DA, mi-s mandra ca sunt romanca si voi purta mereu cu mine in suflet si in gand acest sentiment profund.



0 comentarii: