Social Icons

miercuri, 14 iulie 2010

Dovleci cu smantana

De azi pana sambata sunt libera. Abia am asteptat sa ma relaxez si eu. Sa mai bine sa imi aerisesc plamanii de la putaciosul imbacsit.
Si cum dimineata am trandavit-o pe la Tv, pe la pranz am fleicarit-o prin targ cu domnu` M, dupa ceaiul de la ora 5 am primit o programare in bucatarie. Frigiderul plangea saracul. Nu mai avea nimic care sa ne astampare matele crete de foame. Si cum m-am capatat cu 2 dovleci de la mama soacra, pe unul l-am facut cu smantana la cuptor.
L-am curatat de coaja; era unul mare de vreo 2,5-3 kg. L-am feliat si am scos mijlocul. Era putin trecut de copt, asa ca am lasat doar marginea. L-am  asezat intr-o oala incapatoare si am presarat sare din abundenta si l-am lasat cuminte pret de-un ceas. Am scurs zeama lasata si intr-o alta oala am pus apa, in care am fiert feliile de dovleac.
 Nu trebuie fiert mult timp. Cam 5 minute la foc potrivit, chiar spre mic dupa ce incepe sa se bulbuceasca apa. Am scurs de apa si am lasat de s-au zvantat un pic.
Intr-o tigaie am topit 50 de grame de unt in care am perpolit putin feliile de dovleac
Am condimentat cu busuioc, piper, putina boia dulce.
Separat am amestecat cam 300 gr de smantana cu 2 oua, o lingurita rasa de crema de usturoi grecesc, 50 gr de telemea de vaci si o lingura cu varf de faina. Am uns cu unt o forma de tarta. Am turnat feliile de dovleac si peste ele am turnat amestecul de smantana.
Am dat la cuptor pentru 25-30 de minute la foc iute. Nu pot descrie ce mirosuri veneau dinspre cuptor. Noroc ca mai pregateam si altele, ca de nu ma lipeam de geamul de la cuptor.
La final a iesit asa
E demential de buna. E deliciul suprem. Usor, nu cade greu la stomacel. Si cred ca ar merge absolut demential de bine cu castreveti murati, reci ,de la frigider. Maine incerc si va spun rezultatul combinatiei.

0 comentarii: