Social Icons

joi, 6 septembrie 2012

Antibioticul, cheia succesului.

Din pacate sau din nefericire am ajuns iar la spital. Prima data, sa vedem daca cauza unei febre de 39,1 este sau nu vestitul "rosu in gat". Si asta pt ca febra nu scadea, iar Mariuca imi arata destul de des limba. Nici nu mancase in ziua cu pricina, doar apa, nici lapte, nici nimic. O vad doi medici, nu otita, nu rosu in gat, primeste reteta si plecam acasa cu indicatiile de rigoare cu privire la antitermice, impachetari si restu`, in cazul in care fabra nu cedeaza. Ma uit pe reteta, antibiotic. Nu cumpar, nu-i dau. Nu vreau! Am dat o singura data si nu mai imi trebuie. Si acum regret ca nu am cugetat mai mult la momentul respectiv. Am decis ca antibioticul sa fie ultima varianta in caz ca toate celelalte remedii nu imi vindeca copilul. Nu dau antibiotic fara sa stiu clar pt ce il dau. Seara face 40,8. Sa inlemnesc pe pat si nimic altceva. Apelez la supozitoarele de novocalmin, dezbrac copilul la pielea goala si sa dansam in hora. Am iesit pe balcon sa se mai racoreasca. Nu suporta sa o ating. Nu lapte, doar apa si iar apa. Bun ca se hidrateaza.
Al meu sot cica daca mergem la spital. Si ce sa fac? Ca ce ii fac eu ii fac si ei. Doar daca ii pun o perfuzie in plus pt hidratare, dar ea cere apa, asa ca, stam acasa. Plus ca spitalul la noi acum e varza. Nu stii la ce etaj esti si in ce sectie. Cica se modernizeaza. Un praf si o nebuneala ca mai bine stai acasa.
Dimineata febra trecuse, a reusit chiar sa si manance putin. Prinde Mariuca mea ceva curaj, iesim afara, ne hlizim, dupa somnul de pranz, iar 38.5. Deja gluma se ingrosa rau, asa ca trebuie sa iau masuri. Decid sa-i fac niste analize sa vad cauza exacta a acestei febre care creste ca nebuna, scade, se mentine si apoi iar ne arunca termometrul in aer. Asa ca ieri dimineata, cu mic, cu mare, ne infiintam la spital. Spunem ce si cum, ne cauta la catastif, si ala de mana si ala electronic si vede tanti ca am primit printre altele si antibiotic. Si ma intreaba foarte zambitoare si sigura, daca am inceput sa ii dau. Raspuns frumos si cat pot de calm ca nu. Si de aici se declanzeaza furia. "Cum sa nu ii dati antibiotic? De ce nu i l-ati dat? Ca poate ii trecea". Intr-un calm de nu stiu unde l-am gasit, raspund ca apelez la antibiotic doar atunci cand altceva nu merge si plus ca eu nu dau copilului antibiotic asa de dragu` lelii, fara sa stiu exact ce are. Si furia de dezlantuie iar."Ca, de ce nu am dat? Ca ii scadea febra! Ca asa facem noi mamele, ne credem mai destepte decat medicii. Ca daca medicul a prescris, eu trebuia sa-i dau." Pai de la ce face febra? intreb si eu ca o mama curioasa? Nu se stie de la ce, dar trebuia sa dau antibioticul. Plec. Astept sa vina medicul, cu ea am ce discuta. Fata in fata cu  medicul spun cat se poate de clar si frumos ca am refuzat sa dau antibioticul fara sa stiu exact pt ce il dau. Si nu mare imi fu mirarea sa vad ca si doctorul imi impartasea ideea. Dar mi-a scris antibiotic ca asa e in trend. Ca mamele prefera antibiotic, sa scada repede febra, copilul sa-si revina mai rapid, sa-si reia somnul linistite. Chiar ele insele vin si cer direct antibiotic, fara alte variante mai usosare. Eu nu sunt asa. Prefer o noapte alba in plus, dar sa stiu exact pt ce dau antibiotic. Si daca e cazul sa dau, daca nu, nu bag pastile si siropuri degeaba. Matracuca care mai avea un pic si stergea cu mine pe jos, ca de ce nu am dat antibioticul daca tot mi-a fost prescris, mai avea putin si isi inghitea limba. 
Nu pot sa inteleg cum unii iti baga pe gat antibiotic fara a sti exact cauza unei febre atat de mari care acum scade, acum urca. Nu conteaza ca e rosu in gat, ca e otitaa ce poate fi tratata usor cu altceva mai usor, tu sa-i dai copilului antibiotic. 
Ne-au iesit doar o parte din analize, mai asteptam altele. Si se pare ca undeva e infectie. Anumite chestiuni au valorile nasoale, ceea ce indica infectie. Asteptam si restul rezultatelor si sa vedem ce luam. Pana atunci Mariuca ba doarme la buca goala, ba imbracata.

0 comentarii: