Social Icons

luni, 11 ianuarie 2010

Studentie

 
Am descoperit-o pe Monica pe 100.ro. Scrie frumos si liber si din prima am stiut ca e tinerica. Si chestia aia de se numeste intuitie feminina nu m-a inselat absolut deloc. Azi am avut o zi tare ciufuta la munca(daca asa o sa-mi fie toata saptamana, mai bine imi iau liber....ma dau bolnava ) si am mai tropait printre bloguri, blogulete, blogusoare. Si am poposit si la Monica. Fatuca e studenta si e in stressiune . Si asa m-a napadit un val de amintiri din acea vreme minunata a adolescentei mele. Vai cate amintiri...Am facut 4 ani de facultate in 5 si nu pentru ca as fi vreo retardata mintal, dar am avut marele nenoroc sa dau peste un prof` buhait la creier si i s-a pus lui piticu tembel pe creier sa nu ma treaca. Ca cica atunci cand am iesti de la examen de la el am izbit usa. Serios?! Cat stress am mai indurat de la acel om. Zau va zic ca om mai sadic ca el nu am mai vazut. Invatam, visam cursurile, ma felicita pentru ceea ce scriam in lucrare, dar la oral, cu zambetul pe buze, imi spunea ca trebuie sa ne mai vedem o data. Ok, ne vedem, dar vedeti ca eu deja repet un an din cauza dumneavoastra si nu mai am chef sa mai stau pe tusa inca unul. Pana la urma m-a trecut, dar tot in stilul lui sadic:
"Nu-ti dau 5...(deja mintea mea se blocase, nu mai realiza nimic, dar m-am trezit cand am auzit) Iti dau 8" Beyyy tu esti nebun??? Eu sufar si cu inima. Vrei sa imi mananci coliva??
Doamne ce frumos a mai fost. As mai face o facultate, dar sa nu fiu casatorita, sa stau in camin, sa traiesc viata din plin. Anii mei frumosi la facultate s-au derulat.
Imi amintesc si acum prima zi de facultate. Eram imbracata elegant, un costum albastru. Am ramas muta de uimire cand am intrat in Aula universitatii. Nu mai vazusem in veci asa ceva. Eram ca badea Gheorghe de la tara cand ajunge la capitala. Am avut norocul sa merg la deschidere cu o colega de grupa. A urmat apoi  vesnicul chin cu orarul...saptamana para, saptamana impara. Unde-s salile de cursuri? Colegii din anii mai mari radeau de noi, ne mai luau si peste picior. Deh...eram bobocite. Dar mi-am scos parleala cand am mai crescut mai mare si nu mai eram boboaca.

In primii doi ani am avut marele noroc sa ma pricopsesc cu 13 restante. Nu-mi placea nici sa ma picuri cu ceara ce invatam. Am vrut sa ma si las de facultate. Cred ca intre timp m-am mai luminat la minte si am revenit la sentimente mai normale. Si cand sa trec in anul trei de facultate, mai treci de poti cu 11 restante din primul an. Si da-i si baga istorie Veronico in fundu tau sa treci mai departe. Si cand a aflat mama....da-i caltuiala. Mi-am luat-o zdravan pentru ultima data. Biata mama, inima ei multe a mai indurat de la mine. Dar am invatat si intr-o sesiune si apoi in sesiunea de restante aveam toate examenele luate, mai putin cel la domnu diabolic.
Si anii au trecut, eu am repetat un an de dragu unui besinos senil. Intre timp imi alesesem tema de licenta. Si daca tot stateam degeaba ma apucasem de adunat material. 
In anu IV m-am mutat in camin....viata si acordeoane. Trai pe vatrai nenica!!! Ma imprietenisem cu "Tecuciul" meu drag si iubit. Devenisem colege prin repetarea unui an de facultate. O tipa, paine lui Dumnezeu. O zuza la fel ca si mine. Ne-a adunat si ne-a trasnit pe amandoua. Si am fost si colege in camin. Perete in perete stateam cu ea. Ziua dormeam, eventual mai un curs. Seminariile erau cam dificile pentru noi. Dar ne mai deplasam asa din cand in gand. Si cand lumea era super mega steresata cu scrisul lucrarii de licenta, eu primisem de la Mos Nicolae o carte de colorat si imi dadeam licenta in colorat   Profu` de licenta imi cerea sa vada lucrarea, iar eu in seninatatea mea desenam. 
Mi-am scris lucrarea de licenta in 72 de ore, din care am dormit adunate si scazute, cred vreo 3-4 ore. Devenisem un zomby. Slabisem enorm. Nu mancam. Ma alimentam cu cola, cafea si tigari...Si mi-am facut si licenta. Si am absolvit si cu brio. Si am chefuit apoi absolvirea facultatii.

Mi-e dor si acum de serile de vara cand ne adunam in fata caminului cu sticlele de cola, pachetele de tigari, pernele si hai la jucat carti. Sau mai mituiam cu o sticla de bere paznicul de la cantina si ne lasa sa stam la terasa, la masa....Doamne ce frumos a mai fost. O sa am ce le povesti copiilor mei....asta daca voi avea.

0 comentarii: