Social Icons

sâmbătă, 28 decembrie 2013

Si vreti sa mergeti la spital?

A doua seara de Craciun am avut oaspeti. Din joaca, Mariuca a alunecat pe gresie si s-a lovit la mana dreapta. Si dai cu plans de durere. O doare si o doare si gata! I-am pus compresa rece, nimic. O doare. Am incercat sa ii dau ca apuce ceva cu mana respectiva, nimic. O doare!
Deschid imediat lista garzilor din spital sa ma informez macar peste cine dau. E ok medicul, am mai fost la el si a fost foarte bine. Imbrac copila, ma imbrac si eu, il las pe Mihnea in grija oaspetilor si sun la minunabilul serviciu de urgenta, 112. Nu raspunde nimeni! Sa-mi dau una! Mai sun o data. Intr-un final, raspunde o voce. Ce-am patit! Nimic, voiam doar sa ne conversam. Ii spun in detaliu ce s-a intamplat. Timp pierdut. Ma preda la ambulanta. Reiau povestea: s-a jucat, a alunecat, o doare, nu vrea sa apuce nimic cu ea.
Si vocea de la ambulanta ma intreaba daca s-a umflat, daca s-a invinetit, daca face febra, un miliard de daca. Ii spun ca noi avem antecedente cu cealalta mana si vreau sa vina o ambulanta. La care ea senina ca pasarea de noapte: da vreti sa mergeti la spital?
Sa-mi trag o duzina de palme! Da pentru ce  am sunat cucoana la 112? Sa va povestesc ce mi s-a-ntamplat? Sa-ti incarc inteligenta si aia putina, cu necazul meu?
Normal ca vreau sa merg la spital, ca daca eram medic, poate stiam ce sa-i fac. Foarte nemultumita de dorinta mea, ma anunta ca imi trimite o masina, in 10 minute. Eu, femeie conducator auto, fac 6-7 minute pana in oras, cu tot cu trafic, cu tot. Ei fac 10 minute. Fie!
Si ies afara sa astept ambulanta. Trec 15 minute, sun. Mi se spune ca a plecat o masina catre mine. O mai astept. Si astept! Masina s-a dus la alta adresa in zona. Ca nea omu soferu nu stie ca in zona sunt blocuri ANL. Nu trebuie sa stii ca sunt blocuri sau nu, trebuie sa stii strazile unde vin. Dar poate ca fisa postului nu prevede asta si astfel se explica timpul pierdut pana la sosirea ambulantei.
Nu mai merg cu masina personala la spital cand am vreo urgenta cu copii pentru ca mereu sunt poftita sa astept afara, pe hol, intr-un curent infernal, cu copilul suferind. Si afara astept foarte mult pana isi baga asistentele fisele in calculator, tastand tasta cu tasta. Si suna doctorul cand isi aduc aminte sau cand sunt cel putin 3-4 pacienti, ca doctorul nu coboara pentru un singur pacient.
Asta e Romania noastra, asta e sistemul sanitar care ar trebui sa ne vindece, sa ne faca bine...dar vom sfarsi precum domnul Lazarescu

5 comentarii:

Anonim spunea...

Salvarea are probabil cazuri mai grave la care sa se duca intii! Salvarea e pentru urgente vitale, nu se cheama din comoditate

Unknown spunea...

Zii tu comoditate, insa eu sunt satula de asteptat minute in sir pe holurile spitatalului cu copilul suferint in brate.
Ambulanta e pentru a duce betivii la spital, stiai?

Anonim spunea...

cand iti crapa maseaua timpul se deformeaza si cateva minute ti se par ore si e nedrept ca un copil sa astepte dupa un betiv. In "inteligenta ei putina", "cucoana" se asigura ca nu isi ia teapa cand ajunge la tine si tu sa nu mai vrei sa mergi la spital cum adesea se intampla si se blocheaza ambulantele degeaba. Crede-ma ca nu ai rezista in locul lor nici 2 zile, oricat de multa inteligenta ai avea. Cei de pe smurd si ambulanta sunt oamenii cu adevarat de stimat pentru ca de ei depinde viata de multe ori. Sistemul e sistem destul de bine alcatuit doar ca poporul e gresit ca nu intelege diferenta intre taxi si ambulanta.Cum te simteai daca ambulanta care a venit la tine nu a putut ajunge la un copil in soc cardiorespirator, pentru ca te trage curentul pe hol la spital daca astepti cateva minute neavand urgenta majora? La fel daca as avea copil si sa fie bolnav, dau buzna peste ei in camera de garda si nu ma lasa sa astept nimeni pe holuri. De fiecare data am intrat la upu cu orice urgenta am avut si nu am chemat ambulanta daca am avut cu ce ma deplasa. Asta in conditiile in care nu cunosc pe nimeni nici la urgente nici in spital. Consider ca e foarte urat din partea ta sa jignesti inteligenta unor oameni care de Craciun nu au avut "oaspeti" ci au fost la munca sa suporte tot felul de caractere si sa transporte tot felul de betivi sau pe unii care au bagat in ei pana au crapat. Si banui ca remuneratia lor nu acopera sub nici o forma toate astea. Urat! Dar de dragul maculaturii electronice las-o asa cum a picat! Tocmai ai aratat ce ai inteles tu ca inseamna ambulanta si cat respect ai pentru alte meserii desi nu ai habar cu ce se mananca.... Iti doresc sa primesti aceeasi consideratie in munca ta oricare ar fi ea!

Anonim spunea...

si cum era de asteptat, comentariul meu nu a fost acceptat de modertor pt ca nu e pro:))) no problem. nu sufar de vedetism scopul meu a fost atins.

Unknown spunea...

Comentariile tale au fost publicate, cu o intarziere, dar au fost.
Crede-ma ca stiu despre ce vorbesti. Nu e corect nici cel in stop respirator sa stea sa astepte o ambulanta plecata la un betiv, dar nici pentru mine nu e corect. Si nu am solicitat ambulanta pe post de taxi. Le stiu rostu si menirea la ambele.