Social Icons

miercuri, 5 mai 2010

Sarmale si salata

Asta gatesc eu de doua zile. 
Mi s-a casunat cu ceva vreme in urma sarmale in foi de stevie. Nu stiu de la ce m-am luat sau ce mi-a venit. Mergeam agale prin piata si dintr-o data zbangggg  laughing smileys becul rosu s-a aprins. Si cum nu am gasit atunci stevie am amanat. Insa duminica m-am capata de la soacra nasicii mele cu o ditamai sacosoaia de stevie. Cineva acolo sus a lucrat pozitiv pentru mine. Multam mult. 
Umplutura aveam la congelator, ramasa de la Paste. Asa ca  luni  dimineata am pus la dezghetat umplutura cu gandu de a face sarmale. Si din congelator mi s-a lipit de degete si o punguta cu vinete. Ca nah, am fost femeie gospodina in toamna smileys modestia din mine smileys  Dar uneori socoteala din targ nu se potriveste cu cea de-acasa. M-am trezit cu meseriasii la masina de spalat sa-mi monteze paletii. Si stai dupa partea lor din dos. Doi futcaiti, unu mai libidinos decat altu. O ora si un pic sa-ti monteze 3 paleti free smileys Noroc ca imi spalasem frunzele de stevie pana sa vina ei. Le-am taiat nervurile
 dar m-am plictisit repede. Asa ca am recurs la sucitor si le-am strivit miseleste  "coloana vertebrala"indifferent smileys
 Cat le-am indreptat salele la frunze indifferent smileys am pus la infierbantat niste apa. Cand a clocotit bine am scufundat frunzele in apa aia oparita, le-am inmuiat bine dupa care le-am scos intr-un vas cu apa rece. Toata operatiunea nu trebuie sa dureze mai mult de 15 secunde, altfel se sfarama frunzele, se inmoaie prea tare si vax sarmale mai apoi. Dupa ce s-au scurs frunzele, am inceput sa crosetez sarmalele. Care de fapt au fost niste sarmaloaie
 De fiert, a doua zi. Ca deja trecuse bine de ora 22 si din cate stiu eu, nu-s castigata la loz in plic sa ma sacrific atat. S`apoi facusem salata de vinete. O guditate demential de buna, in care pe langa vinete si maioneza am pus ceapa verde. Hmmm ce aroma si ce gust i-a dat. Merita sa incercati. Sincer
Iar ieri am pus sarmalele la foc, in oala de lut nesmaltuita, arsa in cuptor cu lemne de fag. Am dus de la inceput bors acru, din putina mamei, ca sa nu se crape frunzele in timpul fierberii. Le-am lasat la foc mic cam o ora si jumatate. Au fiert foarte repede.
Dar gustul....este adorabil si deosebit. O combinatie de arome deosebite. Va dati seama cam ce amalgam de gusturi: ceapa fiarta, morcov, carne de vita, frunza de stevie dulce-acrisoara, smantana acrisoara....yamiii.
Va rog poftiti la masa!

7 comentarii:

dintimisoara spunea...

Bey...tu vrei sa ma omori cu zile..pe bune...deci mi-s intinsa ca balega pe monitor , balind la bunatate de sarmale si nebuneala de salata de vinete...deci io nu ma mai joc...io-te asa , si de draci si pohta , cum Mariusache ia salariu' vineri , il scot-sa mor io-in piata si din toata saracia cumpar vinete sa faca salata...ca la noi el e cel ce face salata , ca cica eu nu ma pricep :P...
Te pup tu fata si ...ce sa mai zic? Is innebunita dupa sarmele tale...

Veronica spunea...

De-ai shadea si tu mai aproape de mine, ti-as trimite. Te-as invita la masa zi de zi. Sa mor io...asa ca tiganii:))))
Stevie mai am la congelator...deci mai fac :)))
Cat despre salata...nici eu nu ma bag peste arpiratoru domnului M....eu nu stiu sa dau macar la fel de bine ca si el :)))))
Pupixuriiiii

dintimisoara spunea...

Hm...cred ca m-as face de 300 de kile sa tsua mai aproape de tine...la cat is de gurmanda si la ce bunataturi prepari tu.... :)
Deci M cu casa , matale cu bucatareala...bun asa...Noi facem pe din doua...hahahahahahahahaaa....si la casa si la bucatarie... :D
Te pup si eu cu drag!

vorbele spunea...

Nu se poaaaateeee, nu mai intru pe blogul tau!
Sarmale in frunze de stevie erau preferatele mele in fiecare primavara oooof ce mi-ai facut! Aici nu gasesc si pana ajung eu in ro ciuciu. :)
Iar vinetele...ooof alta belea. Dar din alea sunt cand merg eu asa ca pap la mama acasa...vinete fac si eu aici, mai trece pofta...

Fetita Junglei13 spunea...

eu ma duc sa mananc acum.Mi-era un pic foame,dar tinand cont ca acum o ora ma macat,am zis sa ma amagesc cu o prajitura,dar ma duc,ca am ocean in gura.Ce-i drept,acum am sa mananc doar ciorba de stevie,carnea maine

pansy spunea...

ce sarmale bune trebuie sa fi iesit !

Gospodina de Criza spunea...

MAi Delphinas, de cand visez sa fac sarmale din astea! Si nu am reusit!
Am luat si stevie si am aruncat-o in bors!
Sa-ti mai spun ca singura data in viata am facut srmale, la o inmormantare? Si atunci se uitau toti la mine ce maestra sunt la infasurat?
Si uite ca acum mi-a venit chef sa intru pe la tine, ca am facut poze la ceva si nu ti le-am aratat inca,si poc, chiar in ziua in care am luat si eu de la un mosneag frunze de tei, dau de sarmalutele tale.Nici nu mai am stare,o sa-mi cumpar diseara restul, ca mi s-a facut o pofta!

A apărut o eroare în acest obiect gadget